La răscruce de vânturi de Emily Bronte.


Știu că întotdeauna m-a atras titlul. Nu am încercat să-l înțeleg, pentru că îmi părea mult prea abstract pentru imaginația mea de atunci. Dar știu că mi-a plăcut.
Am inventat și reinventat povestea de multe ori, după cum credeam eu că se desfășoară acțiunea, știind numai titlul. Mă gândeam că este adusă în discuție o poveste de dragoste, poza de pe copertă m-a ajutat, dar nu reușeam să mă decid care să fie intriga.
Este vorba despre romanul ”La răscruce de vânturi” de Emily Bronte. Așa cum am spus, titlul nu m-a ajutat să-mi dau seama care este intriga. Prima dată când am pus mâna pe carte, mă gândeam că poate fi și ceva fantasy în ea. Mai taziu când am înțeles că este o poveste clasică, am început să mă îndrept către un tărâm cu prinți si prințese.
Apoi, într-o zi, cineva m-a convins s-o citesc. Și.. ei bine, mi-am dat seama că orice aș fi încercat eu să-mi imaginez, nu era nici măcar pe aproape de subiectul real al cărții. Nimerisem un singur punct, partea cu povestea de iubire. Dar nu este o iubire obișnuită, nu e ca orice roman de dragoste pe care am pus mâna. E complet diferit.
Aș putea recomanda această carte tuturor fără să ezit. Este genul acela de carte pe care o citești lent, numai de teama de a nu o termina prea repede. Are personaje foarte bine conturate, care ajung să-ți influențeze stările cu fiecare pagină de care treci.
După ce am terminat-o de citit, mi-am promis că o voi reciti, pentru că nu mă săturasem de atmosfera pe care o dăruiește și începusem să înțeleg personajele, să sper să iubirea dintre Heathcliff și Catherine o să dureze o veșnicie, cel puțin.
Romanul are acel ceva care te face să-l citești de fiecare dată cu drag și nostalgie și să-l înțelegi de fiecare dată diferit. Eu una, pot spune că se află printre cărțile mele preferate, poveștile mele preferate..

Domnul Earnshaw, tatăl lui Catherine este un om bogat și bun, care stăpânește conacul "Wuthering Heights" (la răscruce de vânturi). Catherine are un frate pe nume Hindley. Domnul Earnshaw aduce un copil murdar acasă, cu care Catherine se înțelege bine încă din primele clipe. Fratele ei, Hindley, din contră, nu dorește prietenia copilului. Când tatăl lui Catherine moare,Hindley moștenește averea și devine brutal și rău cu sora lui. Îl chinuiește pe Heathcliff, acesta declarându-i răzbunare. După ce pleacă de acasă, Heathcliff devine bogat și moștenește o altă casă, Thrushcross Grange. Catherine e prinsă într-o furtună și se adăpostește în casa vecină, unde îl găsește pe Edgar Linton, unul din vecinii ei. Acesta se îndrăgostește de ea, urmând să se căsătorească cu ea. Heathcliff devine și mai rece față de ea. Heathcliff se însoară cu sora lui Edgar, Issabela. Aceasta vine în casa lui, rămâne însărcinată, și naște un copil. La fel se întâmplă și cu Catherine. La nașterea fiicei sale, Catherine moare. Copii lor se îndrăgostesc unii de alții. Băiatul lui Heatcliff moare, iar fiica Catherinei se îndrăgostește de unul din nepoții lui Heathcliff,Hareton.

Comentarii

  1. UNa din cartile mele preferate<3. E geniala!

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai, ce complicat! :))... Dar m-ai convins s-o citesc :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur. După ce o citești să-mi spui dacă ti-a plăcut! :*

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Și eu :D avem nevoie să înțeleg niste chestii și filmul m-a ajutat :))

      Ștergere
  4. Inca nu am citit-o (sa-mi fie rusine :D), dar se afla demult pe lista. Sper sa pot sa-mi fac timp zilele acestea :) Revin cu impresii.

    O saptamana frumoasa sa ai :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Să-nțeleg că ai citit-o și ți-a plăcut? ;;)

      Ștergere
  6. Mi-au placut mult si cartea si filmul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este genul ăla de carte care trebuie citită de majoritatea :D:x

      Ștergere
  7. Hmm..mie nu prea mi-a placut. Adica povestea e interesanta, dar mi se pare seaca, nu ma face sa simt ceea ce simt si personajele...asta probabil pentru ca e povestita de cineva care doar era "pe undeva prin cadrul povestii". Cred ca am abandonat-o cand mai aveam vreun sfert din ea. Culmea, cand m-am uitat la film am adormit tot unde m-am oprit si cu cartea, deci tot nu stiu finalul :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu