Cartea neagră a secretelor de F.E. Higgins

Trebuie să recunosc că am citit această carte acum mulți ani, dacă nu mă înșel prin clasa a 7-a, eu fiind acum în clasa a 10-a. Deci nu îmi mai amintesc atât de bine acțiunea, ca și cum aș fi citit-o ieri, dar trebuia să vă pălăvrăgesc despre ea!
Nu vă pot face un rezumat satisfăcător, pentru că detaliile cărții s-au șters de mult din mintea mea, dar îmi amintesc perfect cât de mult mi-a plăcut și ce atmosfera înfricoșătoare mă înconjura de fiecare dată când o deschideam.
Personajul care ne este prezentat în această carte, se numește Ludlow Fitch. Părinții lui sunt niște oameni ticăloși, care își obligă propriul copil să fure orice găsește pentru a mări suma de bani pe care aceștia o dădeau pe băutură. Dar calicia lor nu se oprește aici și vrând din ce în ce mai mulți bani, îl trimit pe tânărul Ludlow la un dentist, pentru a-i scoate și cumpăra dinții. În acel moment, băiatul nu mai suportă tortura la care este supus și cu ajutorul unor pumni buni, plasați acolo unde trebuie, scapă și se urcă într-o căruță care speră să-l ducă departe de locul acela de coșmar.
După un timp el ajunge în Pervus Pagus și îl întâlnește pe misteriosul Joe Zabbidou, care îl face pe Ludlow ucenicul său. Postul de ucenic, consta în scrierea păcatelor locuitorilor din Pervus Pagus, în Cartea Neagră a Secretelor, Joe fiind păstrătorul ei. În carte de aflau acțiuni oribile săvârșite de localnici, cum ar fi profanări de morminte, omoruri sau alte fapte înfricoșătoare și foooarte bine descrise. Dar cum lucrurile nu puteau rămâne așa, Jeremia Rachet, persoana care le împrumuta oamenilor din sat bani numai pentru a-i putea șantaja, află de Cartea Secretelor și vrea să devină posesorul ei pentru a avea mai multe moduri prin care să-i supună pe ceilalți.
Mie una, îmi place atât coperta cât și titlul foarte mult, pentru că, ținând cont de atmosfera cărții, sunt perfecte. Iar când aveți parte de o pauză de vampiri/vârcolaci, vă sfătuiesc s-o citiți pentru că merită!
Lectură plăcută!
Am dat într-un mod destul de ciudat peste Cartea Neagră a Secretelor a lui Joe Zabbidou și peste Memoriile lui Ludlow Fitch. Ambele erau rulate strâns și ascunde în interiorul unui picior de lemn. Când le-am desfăcut, am observat că paginile erau foarte fragile și pătate din pricina apei, iar scrisul era aproape ilizibil. Fragmentele și extrasele sunt reporduse în această carte exact așa cum au fost scrise. În privința pasajelor lipsă, cum altfel le-aș fi putut completa, dacă nu folosindu-mi propria imaginație?
”Extraordinară... un debut remarcabil” - The Times

”Captează atenția cititorului de la primul până la ultimul rând” - Eoin Colfer

”Am pus cap la cap această poveste așa cum m-am priceput mai bine. Nu pretind că sunt autoarea ei, ci doar persoana care încearcă să o dezvăluie lumii întregi” - F.E. Higgins

Comentarii

  1. Trebiue citită :X Să văd dacă o găsesc azi pe la bibliotecă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o găsești și să-ți placă! :D

      Ștergere
  2. Are un titlu.. brr! Dar in rest pare interesanta si inedita.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bună pentru o noapte de Halloween sau pur și simplu o noapte de citit cu lanterna :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu