Captiva de L. J. Smith

Pot să spun din start că am făcut o mare greșeală uitându-mă la serial. Episoadele sunt așa interesante și pline de dinamism, încât cartea de față abia mai respiră. E adevărat - așa cum am spus și la ”Ritualul” - serialul este foarte diferit de cărți. Nu înțeleg de ce mereu se simte nevoia de a schimba înfățișarea unor personaje, sau numai numele lor - în cazurile bune.
Recunosc că mi-a luat ceva să mă învăț iar cu numele personajelor și cu rolul fiecăruia. Faye a rămas tot ea - vă dezvălui că este preferata mea chiar dacă e bad girl - și se ocupă de întreținerea atmosferei. Adam a rămas la fel de.. prince charming, dar a fost cam șters în volumul ăsta. Diana, tot regina perfecțiunii a rămas - desigur, într-un fel bun. Iar Cassie, la fel de naivă dar puternică și descurcăreață - sometimes - ca și în volumul precedent.
Acum. Începutul ne este oferit de minunata Faye care o are la mână  pe Cassie cu micul ei secret. Sincer, nu mă așteptam ca poruncile lui Faye să fie cu adevărat ascultate și chiar.. împlinite; dar se pare că naivitate joacă un rol important. Nu știu dacă a fost felul în care am citit-o eu, sau chiar așa e, dar mi s-a părut puțin lălăită povestea, abia la final au început lucrurile să se mai agite..
Marea poruncă a lui Faye constă în găsirea craniului, de către Cassie. Aceasta din urmă își calcă pe inimă și trecând peste prietenia cu Diana, află că ascunzătoarea craniului este undeva pe plajă și - cu greu - îl găsește. Făcând o paranteză, chiar în câteva zile a avut timp să cerceteze toată plaja fără să atragă atenția nimănui?! Așa, deci după ce în mod miraculos în găsește i-l duce lui Faye - sau mai bine spus Faye și-l ia - pentru a începe un ritual care să scoată întunericul din el. Desigur.. reușesc. Și acum forțe întunecate bântuie orașul New Salem. Să aibă asta legătură cu băiatul care s-a spânzurat la bal? 
Ce-aș schimba eu la carte? Destul de multe. Doamna Smith mi-a dat impresia că era cam plictisită atunci când a scris-o și multe scene le-a adăugat pentru umplutură.
Întorcându-mă la conținutul inițial al cărții, spun că m-a dezamăgit. Mă așteptam la ceva mai multă acțiune începută din primele capitole. Până la urmă e volumul doi, partea interesantă trebuia să fie pe la început că nu se mai pune problema de cunoscut personaje. Totul mi s-a părut monoton, lipsit de cea strălucire care te face să citești o carte concentrându-te la ceea ce se întâmplă în ea. 
Atunci când m-am apucat s-o citesc abia așteptam să văd ce se întâmplă! Ținând cont că serialul a fost amânat după un singur sezon - deși era foarte bun - m-am bazat pe romane să-mi arate sfârșitul și alte detalii care n-au fost prezente în serial. 
Oricum, eram pregătită pentru personaje mai puțin obscure, așa cum îmi aminteam din primul volum, dar am dat numai de întâmplări banale ca apoi, la final, să se întâmple ceva interesant care după toată plictiseala nu mi s-a mai părut cine știe ce...
În caz că ați cumpărat primul volum și vreți să-l citiți și pe acesta, sfatul meu ar fi să vă luați ediția de buzunar.


Lectură plăcută!


Nu uitați de Two Sisters and a Diary! :)

Comentarii

  1. Nici pe mine nu prea m-a captivat cartea asta. Am citit-o așa.. mai mult de dragul de termina seria..
    Îmi place recenzia! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine că ți-am citit recenzia. :D
    Chiar eram pe punctul de a le comanda, acum că știu le iau pe rând..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până înveți tu ce e aia ”pe rând”.. :))

      Ștergere
  3. Sunt sigur ca ai face doar schimbari bune cu idei interesante, daca ar fi sa schimbi ceva in povestea acestei carti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie nu mi-a plăcut deloc cartea,nu ştiu..mi s-a părut monotonă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincer, nu ştiu de ce e atât de celebră seria, şi la fel JV. Cred că din cauza serialelor, pentru că romanele lasă de dorit.
    Ai citit şi volumul 3? Cum ţi s-a părut? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact așa gândesc și eu. Nici JV nu mi se pare cine știe ce. Adevărul e că n-am citit decât un volum, pe primul, dar dacă nu mă prinde de la început, rar reușește după.
      Volumul 3 nu l-am citit, după ce-o să-l citesc o să-ți spun. :*
      Măcar acum nu mă mai aștept la cine știe ce..

      Ștergere
  6. Salut :)
    Ai primit un premiu: http://cuddlybooks.wordpress.com/2012/06/25/cele-13-motive-de-jay-asher-recenzie-sporovaiala/
    <3

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu