Cele tre1spr3zece motive de Jay Asher

Am primit ”Cele tre1spr3zece motive” de Jay Asher de la LIBRĂRIA ONLINE LIBRIS. Nu uitați de sutele de cărți în engleză pe care le puteți găsi tot pe site-ul lor.
Nu pot spune în cuvinte cât de mult îmi place coperta. Știu că mulți veți spune că o carte nu trebuie judecată după copertă. Eu nu sunt de acord. Coperta este primul lucru pe care-l vede cititorul. Ea are rolul de a-l face pe acesta să cumpere cartea. Conținutul cărții are și el rolul lui, dar coperta te ajută să alegi carte pe care ți-o dorești. Deci cum spuneam, aceasta de față este foarte frumoasă. Este una dintre acele lucruri pe care le privești și te calmează. Cel puțin la mine are efectul ăsta.
Aș recomanda această carte tuturor, indiferent de vârstă. De fapt m-am gândit de multe ori - în timp ce o citeam - cum ar fi să le-o fac cadou celor care mi-au influențat mie viața și mi-au dat treisprezece sau mai multe motive.
Menționez că ador drama, deci ”Cele treisprezece motive” este o carte perfectă pentru mine. Este una din cărțile care te schimbă și te fac să gândești înainte să spui/faci ceva. Hmm.. sunt curiasă câte persoane am schimbat eu numai prin propria prezență?!
”Cele treisprezece motive”  ne prezintă planul Hannei Backer, de a le dezvălui celor vinovați de sinuciderea ei, motivele pe care aceștia i le-au dat. 
Clay Jansen, colegul Hannei, se trezește într-o zi cu o cutie de pantofi, care-l așteptă lângă ușa casei. Deschizând-o găsește șapte casete, pe care este înregistrată Hannah. Aceasta îl asigură că numele lui se află pe una dintre casete, așa că și el este vinovat de sinuciderea ei. 
Pentru că nu are de ales, Clay își petrece noaptea ascultând-o pe Hannah și descoperindu-i cele mai adânci secrete. O urmează peste tot, cu ajutorul hărții care marchează locurile legate de motivele ei și ajunge să fie îngrozit de proprii colegi și de ceea ce sunt în stare să facă aceștia.
De ce se află și numele lui pe casete? Cu ce i-a greșit el și cum i-a influențat decizia? Ei bine, trebuie să citiți cartea ca să aflați detaliile astea. :)
Când am citit-o eu a plouat încontinuu, ceea ce m-a ajutat să am o atmosferă specifică subiectului, iar când am terminat-o nu mi-a venit să cred! Aștept o continuare, pentru că deja îmi e dor să mă plimb noaptea, cu Clay, ascultând-o pe Hannah! :)
Lectură plăcută!
Nu poți pri viitorul. Nu te poți întoarce în trecut. Poți afla secretul doar ...apăsând butonul ”Ply” 
Clay Jansen nu vrea să știe nimic despre casetele pe care le-a înregistrat Hannah Baker. Hannah a murit. Și secretele ei ar trebui îngropate odată cu ea. Dar vocea acesteia îi spune că numele lui se regăsește pe casete - și că, într-un fel, el este responsabil de moartea ei. Pe tot parcursul nopții, Clay ascultă înregistrările. Merge pe urmele indicațiilor lăsate de Hannah, prin orășelul în care locuiește... și ceea ce descoperă îi va schimba viața pentru totdeauna.
”Din când în când, dai peste o carte pe care nu ți-o poți scoate din minte... Cele treisprezece motive este una dintre acele cărți și numărul unu pe lista mea de lecturi obligatorii” - ELLEN HOPKINS


Comentarii

  1. Este cu adevărat o carte superbă ! Mă bucur enorm că ţi-a plăcut !! :*:*

    Sorry că te dezamăgesc, dar este un singur volum :D ;;) Dar, da! Şi mie mi-e dor de Clay <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să mai facă unul! :( Nu e corect!

      Ștergere
  2. Hei :) Ti-am pasat o leapsa la mine pe blog. Sper sa-ti placa >;D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Am auzit păreri bune despre cartea asta, dar mie una mi se pare mult prea tristă. Cred că e interesantă, dar nu sunt sigură dacă o voi citi vreodată sau nu. Rămân destul de ușor impresionată, mai ales de lucrurile triste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate o vei citi într-o zi. Merită! Dar ai dreptate, este tristă..

      Ștergere
  4. Mă bucur că ți-a plăcut cartea. Foarte bună recenzia! M-ai convins să mi-o cumpăr și eu. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant subiectul. Am cumpărat-o când a apărut link-ul de precomandă, dar până acum nu m-am apucat de ea. :D
    Dar în weekend-ul care urmează presimt că o devorez! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi așa să faci! Aștept păreri! ;;)

      Ștergere
  6. :-< am atatea carti in "wishlist" incat, nu prea as dori s-o citesc :-<
    Chit ca e foarte interesanta :x

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu