Miracolul de Danielle Steel





Pentru că sunt dezamăgită de prestația cărții, voi apela la un nou stil de a scrie recenziile. Gen.. scrisorică. 








Dragă Danielle Steel,

Până de curând vă lăudam cunoscuților, vă comparam scrierile cu o pătură caldă ce mă înconjoară de câte ori deschid câte-un roman semnat de dumneavoastră. Până acum am parcurs trei dintre acestea: Misterele dragostei - care este preferata mea până în prezent -, Petrecerea și Îngerul păzitor. Îmi amintesc starea de liniște și tristețea ce mi-au fost oferite de fiecare carte, știu sigur că le-aș fi recitit imediat cum le-am terminat. Dar ce s-a întâmplat acum? Ce a distrus magia romanului de față?
Clar nu mă așteptam la ceva plin de acțiune care să mă facă să zbor pe tavan, nu. Eram pregătită pentru o atmosferă la fel de calculată ca întotdeauna, la personaje prietenoase pe care să le pot înțelege și la întâmplări dramatice, cât se poate de tulburătoare, dar descrise bine. Nimic nu mă oprește să consider Miracolul o carte scrisă în grabă, pe care poate ați vrut s-o scrieți și apoi sentimentul ce a adus toate ideile, a dispărut și nu l-ați mai regăsit. Se poate și asta, eu am pățit-o.
Revenind, am tratat situația în care se afla Quinn - numele nu mi se pare bine ales pentru un bărbat dar e ok - cu cât mai mult calm și am încercat să mă pun în locul lui, să-l înțeleg. Apoi mi-am dat seama că par nebună și m-am pus în locul dumneavoastră. M-am pierdut. Nu am mai înțeles firul poveștii și de ce nu se întâmplă nimic în toată cartea? De ce atâta pagini sunt umplute cu suferința lui Quinn față de moartea soției lui Jane? Sincer, m-am simțit ca și cum aș citi o compunerea de-a mea la teză. Mereu, pentru a mai umple spațiu, scriu aceeași idee de mai multe ori numai că spusă altfel. Exact asta am întâlnit și aici. Am zis că mi se pare, dar nu. În jur de zece pagini - numai de la început - sunt pline de Quinn și cât suferă el, apoi descrieți cât de mult l-a iubit Jane și că el abia acum își dă seama și reluați că suferă după Jane pe care abia acum realizează cât a iubit-o și cât l-a iubit și ea pe el. Exact așa.
Apoi, nu pot să nu mă revolt și în legătură cu Miggs, femeia ce apare în viața lui Quinn și i-o schimbă. Pe bune, e un clișeu. De fapt, toată cartea este. Un mare clișeu, care în loc să mă liniștească mai rău m-a enervat. Adică la început Quinn mai că dă de ceasul morții de dorul soției și își regretă greșelile pe care le-a făcut față de Alex - fiica lui - care nu mai vorbește cu el; iar la final își găsește iubirea vieții? Nu merge. Zău că nu. Ca să nu mai spun că el nu face nimic pentru a fi iertat de Alex și pentru a face parte din viața ei. Da, știu ce-o să spuneți, că o sună. Și? Poate să facă mai mult de atât! E al naibii de bogat -doar își cumpără un iaht - și nu poate să se împace cu propria fiică? Și mai mult decât atât, dezbate subiectul ăsta cu Miggs? Urât! Adică ce treabă are ea? Nu face parte din familie, nu ar trebui băgată în așa ceva pentru că nu cunoaște povestea sau personajele. Pare exact tipul de fufă care se bagă în viața unui om bogat pentru a-i mânca banii. Și ca să pară sensibilă și matură începe să-i dea sfaturi.
Știu că nu asta ați vrut să prezentați cititorilor dumneavoastră, sau cel puțin așa presupun (PENTRU CĂ ESTE O MARE DIFERENȚĂ ÎNTRE A ȘTI ȘI A PRESUPUNE - AVIZ AMATORILOR CARE ȘTIU EI CUM STAU TREBURILE).
Sper că nu mă veți judeca, dar asta este părerea mea.

Cu drag, Anna
- o citioare fidelă -

Comentarii

  1. Interesant mod de a face o recenzie :) E prima oară când dau de așa ceva. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se pare mai soft să-mi scriu așa nemulțumirile față de o carte.

      Ștergere
  2. Ce bine ai zis-o :D.
    Eu nu am citit decat Petrecere si Mostenirea si amandoua mi s-au parut foarte dragute.
    Cartile ei sunt deobicei cam cliseice si cam siropoase, asa ca-ti dau dreptate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am citit încă Moștenirea, dar mai e timp. :D

      Ștergere
  3. m-a distrat recenzia... e inedita:))
    Am cateva carti de ale Daniellei S. dar toate mi s-au parut ceai caldut [ eu beau ceaiul fierbinte:))] . Eu iti recomand Nora Roberts - are tot ce trebuie in cartile ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să mă apuc de o carte a ei imediat ce termin ce citesc acum! :*
      Merci de sugestie!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu