Sfidarea de Suzanne Collins

Mirosul de sânge... era în răsuflarea lui.

Așa cum am menționat și în recenzia primului volum, nu-mi imaginam vreodată că o astfel de serie îmi va plăcea așa de mult; că mă va face să pierd nopți bune și că la un moment dat mă voi putea numi chiar fan.
Nu știu de ce, de fapt știu, datorită genialității autoarei, atunci când cu greu te dezlipești de carte, te simți prost. De parcă tocmai i-ai abandonat pe Katniss și Peeta care se bazau pe tine să le fii aproape pagină de pagină. Totuși am avut noroc că acest sentiment nu m-a încercat decât spre dimineață când ceasul urla că trebuie să mă culc. În rest, chiar dacă spuneam „încă o pagină/încă un capitol și merg să orice” mă surprindeam citind încă o pagină/încă un capitol care trecea fără să-mi dau seama.
Am văzut mai multe păreri despre primele două volume, dar eu nu mă pot hotărâ care e mai bun pentru că niciunul nu m-a lăsat să dorm, pe ambele le-aș reciti cu mare drag și pot spune fără pic de îndoială să sunt niște cărți foarte bune!
Volumul de față m-a surprins în multe feluri. Fiecare pagină venea cu ceva nou, la care nu m-aș fi gândit. După ce am terminat primul volum, recunosc că mă întrebam „Doamne! Dar ce se mai poate întâmpla?!”. Ei bine, multe. Foarte multe se pot întâmpla.

În Sfidarea apar și personaje noi, dar unul vechi este mai accentuat. Chiar personajul care controlează acțiunea cărții, președintele Snow. Acesta consideră că gestul pe care l-au făcut cei doi în arenă este o dovadă de sfidare a Capitoliului așa că își folosește toată puterea pentru a le face viața cât mai amară lui Katniss, Peeta și Haymitch - care este și așa destul de dărâmat.
Totul începe cu prezentarea vieții celor trei după terminarea Jocurilor. Trecerea lui Peeta și a lui Katniss de la stadiul de oameni săraci care nu au după ce să bea apă, la persoane care nu știu cum să-și folosească toți banii. Haymitch e tot el și trebuie să menționez că mare noroc a avut cu cei doi, altfel ar fi plutit într-o baltă de alcool pentru tot restul vieții lui.

Însă casa lui Haymitch pare părăsită, lăsată în voia sorții, în ciuda interesului pe care și-l dă îngrijitorul zonei. Odată ajunsă în prag, îmi fac curaj - știind că o să fie scârbos -, apoi împing ușa și intru.

Așa că la ce să te aștepți când continui s-o citești? În niciun caz la ce urmează de fapt.
Președintele Snow umblă cu amenințări în stânga și-n dreapta și o forțează pe Katniss să-și arate iubirea față de Peeta, văzând în asta o rezolvare a revoltelor ce par să ia naștere în fiecare District. Mai mult decât atât, gaița-zeflemitoare, simbolul pe care l-a primit Katniss de la Madge - fata primarului - și l-a purtat în arenă pentru noroc, acum a devenit un simbol al rebelilor, al oamenilor care s-au săturat de Capitoliu și de președintele Snow. Sinceră să fiu și eu aș purta o gaiță-zeflemitoare. Cruzimea care se ascunde în spatele acestor pagini, bestialitatea președintelui sunt fără margini.
Katniss - care după câte știți nu intră în grupul oamenilor ce-și exprimă sentimentele - face tot posibilul să poarte fața de îndrăgostită cât mai des și să facă totul cât mai credibil, pentru a-și apăra familia și prietenii. Dar aici e vorba de președintele Snow! Niciodată mulțumit. Așa că planul lor suferă un eșec ce-l face pe Snow să schimbe foaia. Șeful Apărătorilor Păcii este schimbat cu un om lipsit de scrupule care aplică legea fără ezitare și omoară pe oricine n-o respectă. Iar Gale este unul dintre cei care vânează ilegal, nu-i așa?

Pe pavajul bine curățat mărșăluiesc Apărători ai Păcii, în uniforme de un alb imaculat. Alții sunt înșirați pe acoperișuri, în cuiburile de mitraliere. Dar cel mai descurajant lucru este șirul noilor construcții - un stâlp oficial pentru biciuire, mai mulți butuci și o spânzurătoare - ridicate în centrul pieței.

Clar mi s-a părut un roman mai cutremurător decât primul. Dar și mai genial - dacă există exprimarea asta. Tare-aș vrea să vorbesc cu Suzanne Collins și s-o întreb de unde-și ia ideile pentru rochiile lui Katniss? Sunt fabuloase - cel puțin fabuloase!

Una dintre prezentatoare începe efectiv să plângă, fiindcă se pare că sorții nu vor fi niciodată în favoarea noastră, îndrăgostiții din Districtul 12 născuți sub o stea potrivnică.

Cam atât am avut de spus. Spre să citiți seria pentru că merită! Și în caz că nu sunteți destul de curioși: „Sunt însărcinată.” GENIAL! GENIAL! GENIAL!

Comentarii

  1. Mirosul de sânge... era în răsuflarea lui
    deja ma dat gata , e superba :o3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că e și are de toate! Suspans, romance..

      Ștergere
  2. Eu sunt încă la primul volum.. l-am găsit în variantă ebook, dar nu-mi prieşte deloc să citesc pe monitor. Sper să pot frunzări varianta "cu pagini" în curând :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu mă prea înțeleg cu variantele ebook, îmi obosesc ochii repede și renunț. :)) Sper s-o citești în curând în varianta de frunzărit! :*

      Ștergere
  3. Citatele sunt bestiale! Am citit și eu primul volum și acum sunt obligată să mă apuc și de al doilea datorită recenziei tale! :-w:x

    RăspundețiȘtergere
  4. Și mie mi-a plăcut muuult cartea asta. :D Deși recunosc că prima oară când am auzit de seria asta de la o prietenă mi-am spus că nu o voi citi niciodată :)) M-am înșelat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa am zis și eu. Am crezut că e ceva SF care nu merită cine știe ce atenție dar uite că ne-am înșelat amândouă! :))

      Ștergere
  5. da este o trilogie superba . Am citit-o in luna mai intr-o saptamana pe nerasuflate! Daca nu as fi citit cartea cu siguranta datorita recenziei as fi cautat sa o citesc .Recenziile tale iti dezvaluie doar atat cat sa te faca curios in privinta cartii. Eu recunosc ca dupa ce citesc recenziile tale chiar si alea din urma , raman in fata monitorului si ma intreb ,, ash nu a dezvaluit nimic cum fac si eu sa citesc cartea asta?!"
    Aaa si sa nu uit mie din trilogie mi-a placut de Peeta nu de Gale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu îl prefer pe Peeta! Gale mi se pare prea... Gale! :))
      Mi-ar plăcea să rămână Katniss cu Peeta! :x
      Mă bucur că îți plac recenziile mele și că te fac curioasă!! :*

      Ștergere
  6. Vreau neaparat sa o citesc!! In curand o sa fac rost de ea si asta ma face sa imi straluceasca ochii. :) Ador recenziile tale. :) Ma fac sa citesc cartile cu sufletul la gura doar gandindu-ma.. Ce interesanta parea pe blogul Annei.! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur! :* Înseamnă că nu scriu degeaba. :D:*

      Ștergere
  7. Si mie mi-a placut tareee mult seria asta :). Imi amintesc ca am citit prima carte in doua zile .. nu ma puteam dezlipi de ea :D. <3 <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa am pățit și eu! Dau dependență cărțile astea! :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu