Trezirea de L. J. Smith

Azi o să se întâmple ceva îngrozitor.

Cu greu m-am decis să citesc această serie. Deși într-o perioadă abia așteptam să-mi cumpăr și eu primele patru volume, cu timpul mi-a mai dispărut din interes. Așa cum - presupun - vă așteptați, m-am uitat la serial și abia aștept să înceapă sezonul patru (deși, sincer, sfârșitul sezonului trei este la fel ca al primei părți din Breaking Dawn, ceea ce m-a cam dezamăgit)! 

Am citit primul volum în două seri; dar se poate citi în câteva ore dacă nu găsiți un film drăguț la Tv, așa cum am făcut eu. Datorită felului ei de a scrie, tanti Smith (cel puțin în această serie) face paginile să curgă și așa noi ăștia de-o citim, nu ne dăm seama când am terminat-o de fapt. Apoi, tare-aș vrea să știu de ce sunt atât de multe lucruri schimbate în serial? De ce Elena de la părul de aur pe care îl are în carte, a ajuns să fie cât de poate de brunetă? Înțeleg unele schimbări, însă personajele sunt foarte diferite. De exemplu, Elena (iar) în serial mi s-a părut genul de fată populară dar cu măsură, cu picioarele pe pământ și deținătoarea unei firi puternice. Cum este cea din carte? Ei bine, fițoasă! Fițoasă grav de tot. Genul acela de regină a școlii care vede băieții ca pe niște trofee și care este înconjurată de prieteni falși. Iar pe Stefan, de care se îndrăgostește imediat ce-l vede, pare să-l placă numai pentru că este o provocare; este singurul tip care nu o bagă în seamă și chiar mai mult de atât, o umilește prin indiferența lui.

Șocul încă nu-i trecuse. Trecuse pe lângă ea. Fără să-i arunce o singură privire. Nici nu-și mai amintea de când nu mai făcuse așa ceva un băiat. Toți se uitau, cel puțin. Unii fluierau. Unii se opreau să-i vorbească. Unii doar se holbau.
Și Elenei îi plăcuse întotdeauna asta.
În fond, ce era mai important decât băieții?

Categoric asta mi se pare ciudat, poate chiar puțin penibil din partea scriitoarei. Până la urmă Elenei îi muriseră părinții (ceva ce se întâmplă și în serial) așa că la nivel psihic, pentru o fată de liceu, asta e o lovitură destul de grea. Afirmația cum că băieții sunt cei mai importanți - chiar și pentru o fată populară - mi se pare exagerată mult de tot în contextul de față. Dar trecând peste superficialitatea reginei care este fără margini - cel puțin în acest volum - nu m-am impăcat nici cu ideea că tot ce se petrece între ea și Stefan se întâmplă foarte repede. Îmi doream ceva mai mult timp alocat relației dintre ei și ceva mai mult suspans pentru cititor.

Nu contează dacă nu o poți spune acum. O s-o spun eu pentru amândoi. Și într-o bună zi o să înveți s-o spui și tu.

Despre celelalte personaje nu prea mi-am format cine știe ce părere. Prietenele Elenei, Bonnie și Meredith, mi s-au părut puțin băgăcioase în anumite pasaje, ca să nu mai spun de supunerea de care dau dovadă în fața Elenei;iar pe Damon vă las pe voi să-l descoperiți.
Una peste alta, cu tot ce-am scris eu mai sus, recunosc că mi-a plăcut. Este garantat o serie mai bună decât Cercul secret și voi continua s-o citesc. Se poate spune chiar că mă încearcă un sentiment de curiozitate...

Răul nu-și va găsi nicicând pacea. Poate că va triumfa, dar nu-și va găsi nicicând pacea.

Tema pe care ar trebui s-o abordez azi este „4. Părerea ta despre religie”. Îmi permit să sar peste ea, cu simplul motiv că am spus tot ce aveam de zis aici.

Comentarii

  1. Eu am citit primele patru volume și sincer mi s-au părut slăbuțe. Primul volum e cât de cât ok, dar pe parcurs mie mi s-a părut că povestea este puțin cam trasă de păr, ca să zic așa.
    Dar sunt curioasă să văd ce părere vei avea tu despre celelalte volume.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și primul e puțin tras de păr, dar merge așa.. într-o zi când nu-ți vine să citești altceva.

      Ștergere
  2. Mie una mi-au placut inainte sa vad seriaul. Si totusi ma bucur ca am vazut serialul dupa deoarece mi-ar fi parut destul de rau ca am dat banii degeaba! Oricum, ca si poveste este slabuta dar totusi imi place modul de scrirere a lui L.J.Smitn

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-aș fi dorit să văd și eu serialul după ce citeam cărțile. Probabil mi-ar fi plăcut mai mult..

      Ștergere
  3. Este oarecum interesanta .Mi-a placut mai mult serialul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie! Abia aștept să înceapă sezonul următor! :x

      Ștergere
  4. Ooo da!Am şi eu cartea,dar nici prin ruptul capului nu am vrut să fac o recenzie pentru ea!Genială recenzia,ador seria ,,Jurnalele vampirilor" o am pe toată şi o recomand cu toată căldura!

    RăspundețiȘtergere
  5. As vrea sa ma apuc si eu de ea dar.... cam sovai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citește câteva pagini din ea și îți dai seama pe parcurs dacă merită. :*

      Ștergere
  6. Şi eu am citit primul volum şi am o părere foarte proastă despre Elena... Aşa cum ai zis şi tu, se gândeşte la băieţi doar ca la trofee şi este rănită de faptul că nu se uită după ea... Fiţe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate pe parcurs se mai schimbă.. ar fi păcat de serie..

      Ștergere
  7. Eu m-am oprit pe la volumul 3... Nu cred c-am să mă mai ating de serie prea curând, doar dacă nu mai am nimic altceva de citit.
    BTW, Team Damon <3

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu