Celebritate de Jackie Collins

V-am spus de curând că am dat de o carte genială și uite-o! 
M. spune că este o carte cu un subiect superficial, specific persoanelor care nu știu ce e literatura bună. Mă abțin să-i dau una pentru că știu că el preferă clasicii iar cel mai deștept - sau leneș în situația de față - cedează primul. O să reușesc eu să-l facă să citească ce a scris Jackie Collins și apoi să comenteze, dar presimt că o să-mi ia ceva timp (!!!) însă, o astfel de carte merită efortul.

Am început s-o citesc fără să mă gândesc că o voi continua. Eram după terminarea seriei Jurnalul unui puști și căutam o carte - pe care n-am găsit-o încă - așa că am început să frunzăresc Celebritate. De fapt, drept să vă spun, înainte s-o citesc aveam aceeași părere ca M., cum că nu e o carte pe gustul meu. Mă gândeam la niște adolescente fițoase care vor să ajungă V.I.P.-uri sau ceva asemănător. Dar nu, nu am fost nici pe aproape. Dacă e să aleg câteva cuvinte cu care s-ar potrivi conținutul romanului, aș alege: „ce mică e lumea!”. Pe bune!
Desigur, pe lângă asta, cartea ne mai învață să nu ne forțăm norocul pentru că poate să iasă destul de urât.

Cartea este împărțită între patru personaje,  a căror viață plină de vervă, construiește cartea. Annabelle Maestro; fiică a unor staruri de cineva, genul de copil care nu a dus niciodată lipsa banilor dar care întotdeauna a fost respins de părinți. Denver Jones; o avocată isteață, ce-a fost prietenă cu Annabelle în copilărie - și când spun prietenă mă refer la cățeluș de companie - dar, datorită claselor sociale diferite, fiecare e mers pe drumul ei. Carolyn; secretara senatorului Gregory S. și amanta lui atunci când acesta are nevoie de relaxare, dar este și prietenă foarte bună cu Denver. Și ultimul dar nu cel din urmă, Bobby; tot un băiat de bani gata, care a vrut să demonstreze că poate să-și facă proprii lui bani, așa că și-a deschis un club în New York, numit Mood. Logic, mai sunt și alte personaje, dar acestea denumesc titlurile capitolelor - numeroase aș spune eu.
Probabil că v-am super încurcat în atâtea nume și fiecare nume care vine cu o poveste, dar nu, credeți-mă, dacă eu am reușit s-o citesc fără să mă încurc în personaje și acțiunile lor atunci poate oricine. Revenind...

Annabelle a plecat din L.A., unde erau părinții ei, pentru a se muta în New York - locul în care nimeni nu știe cine e ea cu adevărat -, unde l-a cunoscut pe Frankie un macho dependent de droguri, cu care se lansează într-o afacere cu excorte pentru domni bogați și celebri - dame de companie. „Asistenta” lor care se ocupă cu destinațiile fetelor, Janey, este o mamă singură, îndrăgostită până peste urechi de Frankie. Pe băiatul ei îl cheamă Chip și este șoferul duduilor. Chiar dacă pare o afacere bună și banii curg ca de la robinet, atitudinea celor doi - Annabelle și Frankie - începe să-l deranjeze pe Chip, care se hotărăște să anunțe presa că fiica a două staturi de cinema se ocupă cu afaceri ilegale. Planul lui este umbrit de o tragedie ce pare să-l aibă pe tatăl Annabellei ca personaj principal. Mama ei, Gemma, este găsită moartă, împușcată în față. Locul crimei fiind chiar dormitorul lor, sigur că soțul este primul suspect.

Aici îți face apariția Denver Jones, avocata starurilor. Pregătită pentru o nouă misiune, este tratată mai mult ca o dădacă, fiind trimisă după Annabelle în New York - doar nu putea să vină fără excortă (?!). Acolo dă de aceeași tipă sclifosită pe care și-o amintea, plus iubitul drogat al acesteia. Pe lângă problema cu Annabelle, Denver a primit multe mesaje de la Carolyn care o anunță că are să-i spună câteva lucruri uimitoare...

După cum am prezentat-o și mai sus, Carolyn este genul de secretară pe care o tot vedem în filme. Secretată și bonuuuus, amanta șefului care de data asta este un senator. După multe dăți în care a fost mai mult amantă decât secretară, Carolyn îl anunță de Gregory că este însărcinată. Dar Dumnezeule, asta nu i se poate întâmpla tocmai lui. Nu înțelegeți greșit, nu din cauza iubirii pentru soție - care este aproape de zero - ci pentru banii și suportul pe care îl are de la aceasta în campania lui - și în restul vieții. Așa că, la fel ca în telenovele, trebuie să scape de copil și având un mod interesant de gândire.. merită să aflați ce face.

Bobby este.. ei bine.. Bobby. Dacă a iubi o femeie care te chinuie ar fi un sport, sigur ar câștiga fiecare competiție. Dar pe lângă asta, el și prietenul lui cel mai bun, M.J. au suflet de afaceriști. Mood merge foarte bine și îi oferă grămezi de bani, așa că o extindere sună foarte bine. Rusia, L.A. și altele par locurile perfecte, numai că gândul lui Bobby stă la tânăra Zeena, tipa pe care o iubește în secret și care s-a prezentat la ușa lui, dornică de.. sex.

Știu că v-am povestit din viața fiecăruia câte ceva și am încercat să vă las în suspans - sper că am și reușit. Este o poveste explozivă, plină de realitate și ne arată toate fețele oamenilor bogați și celebri. Sincer, mi-ar fi plăcut s-o citesc undeva pe plajă, dar asta se va putea numai la începutul lui septembrie.
P.S. Sper că vă place noul aspect! :)