Brida de Paulo Coelho

De multe ori, din cauza unui gest nechibzuit pe care l-am făcut față de cineva, am ajuns să mă îndepărtez de oameni și locuri care-mi erau dragi.

Într-un timp eram fascinată de acest autor, mi se părea singurul care trece prin toate problemele existenței într-un mod voalat, inteligent. Și în momentul de față mi se pare imposibil să nu te regăsești în rândurile oricărei cărți ce-i aparține. Eu cel puțin, m-am regăsit în cele pe care le-am parcurs până acum - și vor urma altele.

Mărturisesc că nu mi se mai pare totul la fel de interesant ca la început. Parcă fiecare cuvânt este exagerat și cu greu mă abțin să nu strig la carte „ceva concret nu ai de spus?”. Chiar și așa, este un autor ce trebuie citit, măcar pentru cultura generală - cum a spus și Sophia. Sau ca să fiu răutăcioasă ca un om inteligent, bine cunoscut de pe micul ecran, este un autor ale cărei cărți merită citite pentru momente în care vrem să o ardem filosofi. Până acum, tot ce-am răsfoit scris de nenea ăsta mi s-a părut ca un vârtej de informații, fără cap și fără coadă, care se termină cu un curcubeu.

În aceeași situație m-a pus și cartea de față. Ca să încep cu prima reacție, trebuie să vă spun că sunt înnebunită după copertă. Nu pot spune că e cea mai frumoasă copertă văzută vreodată, dar sigur este in top trei. Transmite mister, frumusețe și încă ceva, ceva ce n-am reușit încă să descriu cu ajutorul unui singur cuvânt. În caz că vă uitați cu un ochi cercetător asupra pozei, nu vă faceți griji, nu destăinuie nimic din conținutul propiu-zis al cărții - dar nici nu ați vrea să aflați ceva important numai privind o carte.

Ca și în alte romane, Coelho ne vorbește despre cele patru arhetipuri clasice cu care se identifică femeile pe parcursul vieții: Fecioara, Martira, Sfânta și Vrăjitoarea. Brida, personajul central al poveștii, este în cautarea sensului vieții. Vrea să afle toate răspunsurile la toate întrebările posibile și imposibile așa că apelează la un Mag, care o poate învăța tainele Universului. Dacă e să mă întrebați pe mine, nu sunt un fan al Bridei tocmai datorită curiozității excesive de care dă dovadă; adică toate lumea știe că mereu vor fi mai multe întrebări decât răspunsuri. Aveți noroc că nu mă voi face Mag niciodată, pentru că îți trebuie multă răbdare așa cum ne arată rândurile cărții. Brida este invitată în lumea misticului și învățată Tradiția Soarelui de către Mag și Tradiția Lunii de către Wicca - o cunoștință care e mai mult decât pare a fi.

Pe lângă filosofiile care sunt întinse pe zeci de pagini, veți vedea cum știința și magia au un punct comun - întrebările fără răspuns -, cum iubirea înseamnă mai mult decât ni se arată în filme, cum niște banale cărți de tarot pot schimba destinul unei persoane și cum, dacă acea persoană este cea potrivită, poate schimba la rândul ei viețile celorlalți. Așa că da, sfatul meu este s-o citiți; chiar dacă nu mai pot spune „pe plajă” - acum cu venirea toamnei - nu contează locul ci ceea ce extrageți din ea.

P.S. Sigur citatul de aici vă va face să citiți măcar ultimele capitole.