Too much liberty spoils all

În timp ce-i răsfoiam paginile, încercam cu greu să nu folosesc cuvinte goale, ce ar putea oferi o impresie greșită. Pe lângă asta, făceam abstracție de orice altă carte, cu subiect asemănător, ce ar putea să-i fure din strălucire celei ce-o îmbrățișam. Imaginile din primul sezon al serialului, îmi umblau prin cap, fără voia mea.

Încet dar sigur, s-a conturat o părere bună, greu de răsturnat, dar, pe lângă aceasta, o oarecare antipatie față de orice altă lucrare literară asemănătoare. De ce? Pentru că cea pe care o parcurgeam, era atât de bine scrisă, încât orice altă lucrare, părea un simplu kitsch. Știu că probabil că grăbesc cu concluziile, dar zău dacă multe cărți nu mi s-au părut exagerate când au încercat să imite universul  creat de Cecily von Ziegesar. Asta se întâmplă când oamenii vor să revoluționeze un stil și apoi se pierd în ideile și convingerile altora. Neștiind exact de ce parte a baricadei a fost Cecily în anii ei de liceu, tind să cred că, sau a fost una dintre fițoase sau a fost atât de afectată de „lumea bună” încât a ajuns s-o cunoască mai bine decât și-ar fi dorit - zic eu. Asta în cazul în care, un autor chiar își pune în fiecare carte, o bucățică din viața personală - ar fi frumos să se aplice regula asta peste tot. ^^

Una peste alta, am vizitat lumea celor bogați - excesiv de bogați - și mi-a plăcut luxul în care trăiesc oamenii ăia. Felul în care-și trăiesc viața, fără griji, numai din petrecere în petrecere. Da, veți spune că asta e destul de ușor de prezentat publicului și probabil că nu este cine știe ce greutate, dar pe lângă zâmbete, bani, perfecțiune, mai există și viața reală în care - mai devreme sau mai târziu - toți își dau seama că au propriul rol. Gândindu-mă la Blair, chiar îmi place perspectiva din care vede ea viața; cum fiecare mișcare pe care o face este scoasă din filme. De fapt, ea își vedea viața ca pe un film, un film pe care numai ea îl poate regiza.

Cât despre Serena, mereu o să fie personajul meu preferat. Dacă stau să mă gândesc, chiar am reușit să mă regăsesc în „revenirea” ei. Este un personaj pe care îl apreciez pentru efortul pe care-l depune în afvoarea schimbării. Nu mulți ar vrea să-și schimbe viața zbucimată dar luxoasă, datorită... greșelilor. Pe lângă asta, în această serie nu găsim genul de copii fițoși pe care-i vedem azi. Sunt mai mult decât atât, sunt tineri singuri, care au avut parte de prea multă libertate, care sunt înconjurați de prieteni falși - sau nu, după caz - dar care învață câteva ceva pe parcurs și noi avem ocazia să învățăm de la ei.

Da, despre Gossip Girl am vorbit eu aici. Știu că primele volume sunt aproape imposibil de găsit, știu că serialul a fost deja vizionat de majoritatea, dar în caz că dați peste cărți, nu le ocoliți, s-ar putea să vă uimească! :)