Cioburi de stele de Amie Kaufman și Meagan Spooner

Recenzie sponsorizată de librăria online, Libris. Pentru o excursie printr-o gamă variată de cărți, alături de ultimele noutăți și oferte atrăgătoare, intrați pe site-ul lor unde veți găsi și mii de cărți în limba engleză.

Nu pot să mă declar mare cititoare de SF-uri - mereu genul fantasy m-a atras mai tare - dar atunci când aleg o carte aparținând acestei categorii am așteptări destul de mari. Așa s-a întâmplat și de această dată când am pus ochii pe „Cioburi de stele” - era și greu să nu o fac, coperta este absolut superbă!

Un lucru care nu mi-a plăcut legat de poveste, este durata de timp petrecută în spațiu. Când am citit descrierea de pe spatele cărții, ce conținea termeni ca: navă spațială, hiperspațiu, viteză superluminică; așteptam cu nerăbdare să cunosc lumea construită de cele două autoare. Am fost dezamăgită când a trebuit să le spun adio stelelor și spațiului atât de rapid și când am realizat că (cel puțin în acest prim volum) nu aflu prea multe informații despre Icarus și oamenii ce populează această navă spațială. Mi-ar fi plăcut să se pună mai mult accentul pe acest aspect. Lăsând această dorință, restul elementelor cărții mi-au plăcut destul de mult, compensând lipsul pe care l-am menționat mai devreme.

Pe scurt, totul începe când Lilac LaRoux, fiica celui mai bogat om din univers, se întâlnește cu Tarver Merendsen, erau de război. Deși fac parte din clase sociale diferite, atracția dintre cei doi este inevitabilă însă apropierea le este interzisă, cel puțin până când Icarus explodează iar cei doi protagoniști reușesc să supraviețuiască cu ajutorul unei navete de salvare, care îi duce pe o planeta părăsită, plină de „surprize”.

Cioburi de stele” este narată din perspectiva ambilor protagoniști, perspectivele alternând și dinamizând povestea. În același timp, diferențele dintre cei doi sunt scoase în evidență prin felul unic în care fiecare acceptă situația în care se află. Pentru Tarver schimbarea este mult mai ușor de acceptat, pe când, Lilac nu-și dorește decât să fie salvată cât mai repede și să se întoarcă la vechea ei viață.

Cititorul rămâne captiv între paginile cărții datorită micilor dialoguri de la începutul capitolelor, care încet încet alcătuiesc un puzzle. Nu cred că mi-ar fi plăcut ca „Cioburi de stele” să fie exact cum mă așteptam eu, fără niciun pic de neprevăzut, dar în unele situații n-ar fi fost rău să am dreptate. Parcă autoarele nu și-au folosit întregul potențial pentru a clădi un univers absolut uimitor. Din punctul meu de vedere, dacă povestea de dragoste ar fi fost pusă mai în umbră, alte detalii mai interesante ar fi reușit să strălucească mai tare, iar acest lucru ar fi fost un plus - încă sunt supărată că am ajuns așa repede în planul terestru...

Una peste alta, aștept cu mare interes continuarea și continuarea continuării. Cine știe... poate stelele mă așteaptă în următorul volum! :)