Necenzurat de Radu F. Constantinescu

„Nu o să șterg pozele cu tine din telefon. Nu o să vorbesc cu prieteni comuni să aflu ce mai faci. Nu o să bat DJ-ul dacă pune melodia aia pe care mi-ai promis tu că n-o să-ți mai muți niciodată hainele.
Sau eu ți-am promis că n-o să ți le mai muți? Cum a fost?
Pur și simplu, n-o să-mi fie dor de tine și nu o să schimb locul mobilei prin casă. S-o fac să pară altfel. Altcumva. Altundeva.
N-o să las mușcatele să moară de sete, iau eu... eu în niciun caz n-o să mă îmbăt.
N-o să-mi fie dor de tine și n-o să-ți dau unfriend ca apoi să caut să-ți văd de pe pagina lui Dan check-in-urile.
N-o să merg ca din întâmplare la restaurantul tău preferat să cer un borș de vițel și să te aștept... ca un bou.
Nu te gândi măcar o secundă că o să dau jos ramele alea de pe pereți. Oricum, n-am apucat să punem nimic în ele!
Să nu crezi că n-o să mai merg la Constanța.
Sau că n-o să mai beau Jägermeister din pahare reci.
Sau că n-o să mă mai îmbrac cu tricoul verde. Sau că o să donez cămașa neagră unui om al străzii...
Nu.

N-o să-mi fie dor de tine. Pentru că sunt al dracului de hotărât să te păstrez.


„Sexul cu o femeie pe care nu o iubești nu e altceva decât masturbare asistată.”

„Tu credeai că te lași. Ca alți lași. Treptat. Dacă n-ai țigări trei zile, nu înseamnă că te-ai lăsat de fumat. Dacă nu-l mai vezi un an, nu înseamnă că l-ai uitat...
Credeai că dorul se va acoperi cu un strat gros de timp. Cam de cât viitor ai nevoie să acoperi trecutul?
(...)
Dacă e să te lași de fumat, te lași cu pachetul în buzunar.”


„S-a dus. Te-a rănit. OK. Dar ai grijă să faci diferența corectă între sentiment și resentiment. Dacă nu lupți să scapi de efectele secundare ale despărțirii, poate că îți cam place. Ți se pare că ești interesantă. O eroină romantică. Personaj de roman. Mie mi se pare că ești cel mult emo. Și parcă a trecut moda asta.
Da, există iubiri ca niște povești nemuritoare pentru adulți. Dar astea au cel puțin două personaje. Și amândouă au grijă de ea, că de-aia trăiește nebuna și uneori face pui. Cărora poți să le povestești adevăratele Povești nemuritoare. Cele pentru copii.”

- Radu F. Constantinescu