Ca de final

Nu sunt prea pricepută atunci când vine vorba de aranjare favoritelor în funcție de cât de favorite sunt - dacă are sens ce spun. După ce m-am chinuit puțin, am decis ca locul în acest „top” să reprezinte doar ordinea în care le-am citit. Așa că asta a ieșit:

  1. Climate de André Maurois - această carte se apropie mult de „La răscruce de vânturi” în topul cărților mele preferate din toate timpurile. Trebuie să spun mai mult?
  2. Flash-uri din sens opus de Marian Godină - această carte a reușit cu brio să-mi vindece antipatia îndreptată spre oamenii legii, amintindu-mi că mai există și excepții, mai există și oameni care-și doresc să facă bine. Pe lângă asta, Marian Godină mi-a oferit prin povestioarele sale multe porții de râs (râs din acela cu dureri de obraji și de burtă).
  3. Vânătorii de zmeie de Khaled Hosseini - mi-a frânt inima și a mai adăugat un nume pe lista autorilor mei preferați. Printre planurile pentru 2017 se află și dorința de a citi toate (sper) cărțile lui Khaled Hosseini apărute la noi. 
  4. ...Să ucizi o pasăre cântătoare de Harper Lee - dacă aș putea forța lumea să citească o anumită carte, asta ar fi! Mult prea mulți avem nevoie de învățămintele lui Atticus! 
  5. Un băiat numit Crăciun de Matt Haig - nu mai pot să repet toate lucrurile care mi-au plăcut la această carte! Găsiți recenzia aici. Pe scurt, povestea băiatului numit Crăciun mi-a încălzit sufletul și mi-a amintit unele dintre cele mai importante lecții primite de majoritatea oamenilor în copilărie, lecții pe care tindem să le uităm sau să le ignorăm pentru că societatea este un fel de Moș Vodol care susține că bunătatea este o slăbiciune. Știți ce zic.
  6. Ultimul avanpost de Lavinia Călina - ok, îmi e rușine să menționez de cât timp așteaptă această carte să o citesc. Totuși, așa cum am menționat și pe Instagram, faptul că am decis să o citesc, a fost una dintre cele mai bune decizii cu care puteam să închei anul. Gata, sunt fană declarată a Laviniei Călina și evident, TBR-ul pregătit pentru 2017 conține restul cărților sale.
  • Orfanul (Tatuaj cu sânge de monstru, vol. I) de D.M. Cornish - din câte știu eu această serie nu a fost continuată, dar cartea stă prin TBR-ul meu încă din 2008, trebuie citită! Noroc că există site-uri de unde pot fi comandate continuările anumitor serii, în limba engleză. 
  • Piatra magică de Kevin Crossley-Holland 
  • 1-ul pe lista morții de James Patterson 
  • Orașul oaselor de Cassandra Clare
  • Exorcistul de William Peter Blatty
  • Crăciunul lui Poirot de Agatha Christie
„În 2017 vreau să termin seriile deja începute!” - spuse ea în timp ce se gândea la ce serii noi să mai înceapă.

2016 a fost un an foarte interesant. Acum, o chestie pe care vreau să o menționez de mult timp: în 2016 nu au murit mai mulți oameni, ci mai mulți oameni cunoscuți. Știți ce zic? Asta doar pentru că Facebook-ul este invadat de meme-uri despre 2016 în rol de serial killer. :)
Cred că ce-l mai important lucru pe care l-am realizat în 2016 a fost că oamenii nu vor începe să te mintă dacă nu îi ataci atunci când îți spun adevărul. Evident, există „depinde și de situație”, dar de cele mai multe ori, dacă persoana X înțelege că nu se va alege cu un scandal pentru că-ți recunoaște în față un anumit lucru, tentația de a îndulci/exagera sau transforma cu totul realitatea, este mai mică. Normal că teama de scandal poate să vină din altă parte, nu neapărat din relația ta cu persoana X. Dar ca idee, hai să ne mai calmăm puțin și să-i mai înțelegem și pe alții așa cum ne place să fim și noi înțeleși la rândul nostru.

Da, ajunge această doză de #deep.

MĂ, SĂ AVEȚI UN 2017 DRĂGUȚ ȘI PLIN DE BOOK HAUL-URI! ;)