Teancul de citite - MARTIE 2017


  1. Cum să uiți o femeie de Dan Lungu. Sunt indecisă. Nu pot spune că nu mi-a plăcut deloc, nu pot spune că mi-a plăcut mult. Undeva la jumătate probabil că se află și adevărul. Mă așteptam la o poveste care să se desfășoare după despărțirea unui anume cuplu. În conținutul paginilor găsim și povestea asta, dar nu numai. Tocmai acest „nu numai”, în cazul meu, a furat din plăcerea lecturii. Intram într-un plan și până să pot înțelege personajul, până să pot empatiza, eram scoasă și trimisă în alt plan, cu altă poveste. Chiar dacă toate se leagă la un moment dat, parcă nu este de-ajuns. Pe de altă parte, sunt hotărâtă să mai încerc cărți scrise de Dan Lungu, pentru că are un stil interesant și niște descrieri frumoase, pe care le citești cu drag.
  2. Tânăra mireasă de Madeleine Wickham. Nu eram sigură că stilul cărților din colecția CHIC o să mă mai poată captiva, dar am fost plăcut surprinsă când am realizat că nu prea pot lăsa cartea din mâini. Evident, nu am întâlnit o poveste care să mă impresioneze cu cine știe ce profunzime. Am întâlnit-o pe Milly, o tânără ușor naivă, care din dorința de a ajuta un cuplu de gay, decide să se căsătorească cu unul dintre aceștia, respectivul având nevoie de căsătorie ca să poată rămâne în țară. Problema apare după mulți ani, când Milly este într-o relație cu un băiat care o iubește nespus de mult, iar în consecință, o cere în căsătorie. După un calcul rapid, Milly a noastră ar fi la a doua căsătorie, fără să fi trecut printr-un divorț. De aici începe nebunia! 
  3. Altfel... și totuși Alice de Lisa GenovaS-a blocat fără scăpare la pagina douăzeci și șase, care era toată colorată cu roz. Creierul îi era suprasolicitat și cerșea odihnă. Își imagina cuvintele roz de pe pagină transformându-se, în mintea ei, într-o vată pe băț roz și lipicioasă.
  4. Despre vis de Sigmund Freud. Nu am prea multe de spus despre această carte. Stilul este caracteristic lui Freud, la fel ca și explicațiile date asupra viselor. După ce am citit cartea, am observat mai mulți oameni ușor dezamăgiți de conținutul acesteia. În caz că vă așteptați la un fel de dicționar al viselor, nu asta veți găsi în interior. 
  5. Tunele de Roderick Gordon și Brian Williams. O, Doamne! Cartea aceasta stă pe rafturile bibliotecii mele de 7-8 ani și nu găseam motivația necesară pentru a o citi. Îmi amintesc că de multe ori mi-am aruncat ochii pe prima pagină, am citit câteva rânduri și am închis cartea cu concluzia că nu acela era momentul potrivit pentru a o citi - și poate chiar așa era. Luna aceasta m-am decis să o citesc și a fost cea mai bună decizie! Mi-a plăcut enorm! În timp ce-l urmăream pe Will, personajul principal, prin diversele aventuri petrecute în interiorul celor mai creepy tunele, fiorii de pe șira spinării nu conteneau să-și facă simțită prezența. Dacă v-ar plăcea să vă târâți alături de el în căutarea tatălui său, ne întâlnim acolo - spun eu cu volumul doi în brațe.
  6. Harry Potter și prizonierul din Azkaban de J.K. Rowling. Mai e nevoie să spun ceva? Da, este. În mai apare și volumul patru în ediția nouă de la Arthur! Yep, așa se simte fericirea! :)
  7. Starcross de Philip Reeve. Acum doi ani am citit primul volum al trilogiei, „Larklight”- volum care a ajuns în topul cărților preferate din anul 2015. Sinceră să fiu, volumul al doilea nu a fost la fel de încântător. Parcă spre final autorul s-a grăbit să termine cartea și nu a mai dat destule detalii legate de soluționarea intrigii, doar a anunțat că gata, s-a întâmplat x lucru, în timp ce cititorul se uita în altă parte. Asta, evident, nu fură din părțile bune ale cărții, cum ar fi umorul, acțiunea, personajele (construite sub o viziune care discriminează, dar asta e altă poveste) și ilustrațiile făcute de David Wyatt.

Comentarii