Teancul de citite - august 2017

  1. The Sky is everywhere de Jandy Nelson. Îmi amintesc că am mai început această carte în urmă cu aproximativ un an sau mai mult, dar nu m-a prins la vremea respectivă. Luna aceasta, povestea a fost alta și cumva, nu am mai lăsat cartea din mâini. Motivul încă nu l-am găsit și spun asta pentru că povestea în sine nu este una impresionantă sau cel puțin pe mine nu a reușit să mă dea pe spate. Ideea centrală a cărții este într-adevăr una care pusă în lumina corespunzătoare ar putea să te miște sufletește, dar felul în care este expusă de Jandy Nelson, o transformă în ceva ciudățel-amuzant. Cred că este genul de carte carte te poate face să-i urăști personajele pentru că fac alegeri destul de nepotrivite în momente și mai nepotrivite - și asta cam pe tot parcursul cărții.
  2. Elita de Kiera Cass. Seria asta mă surprinde din ce în ce mai tare! Și al doilea volum a avut puterea de a-mi păstra interesul la un nivel foarte ridicat, lucru la care nu mă așteptam. Ca un minus, în acest volum, personajele sunt foarte.. nehotărâte - ca să zic așa - lucru care poate să devină frustrant la un moment dat. Chiar și așa, sunt foarte curioasă de ce se va mai întâmpla în volumul următor, mai ales ținând cont de felul în care s-a terminat acesta!
  3. Pisicuța care voia să ajungă acasă de Jill Tomlinson. Aceasta clar a fost cea mai drăguță carte citită în luna august! Eu nu cred în chestii precum „cărți pentru copii” - chiar sunt multe cărți aflate în categoria menționată anterior pe care le-aș recomanda cu mare căldură adulților! Care e problema cu lecturile drăguțe?! :) 
  4. Jurnalul Marii Ducese Olga Romanova de Helen Azar. Aici este deja o recitire pentru mine. Țineam minte că m-am apucat mai de mult de această carte și că ceva nu-mi plăcuse, dar nu mai știam exact ce. Acum mi-am dat seama. Cartea conține paragrafe din jurnalul Olgăi, paragrafe care sunt alcătuite din propoziții scurte, scrise rapid. Am citit și jurnalul Anastasiei, dar acolo toate sunt povestite cursiv, întâmplările relatate reușesc să îți transmită anumite trăiri. În cazul jurnalului de față, acest lucru se întâmplă mai greu, iar atunci când se întâmplă este datorat existenței altor documente din vremea respectivă, documente care povestesc mai pe larg ce s-a întâmplat sau le ce se referea Olga. Recomand cartea tuturor celor interesați de mai multe informații în ceea ce privește familia ultimului țar al Rusiei.
  5. Forma apei de Andrea Camilleri. Am achiziționat recent primele câteva volume din seria de față și tot văzând teancul în care se află, am zis să citesc și eu primul volum - să văd dacă le-am luat degeaba sau chiar o să-mi placă. Așa se întâmplă când cumperi impulsiv (don't judge me). Încă nu știu exact ce părere mi-am făcut. Mi-a plăcut primul volum, dar nu mi s-a părut cine știe ce. O să le citesc și pe următoarele ca să pot spune ceva mai sigur.
  6. Patria locotenentului Schreiber de Andrei Makine. Recenzia aici.
  7. Curajul de a fi vulnerabil de Brené Brown. Recenzia aici.
  8. Nopțile amanților de Corina Ozon. Aceste romane ale Corinei Ozon sunt printre puținele cărți în care eu am acceptat limbajul licențios. De obicei, în special când vine vorba de autori români contemporani, genul acesta de limbaj mi se pare că strigă după atenție, încearcă să șocheze etc. Apoi, deja îl aud pe strada cât să-mi ajungă, de ce să-l caut și în cărți? Anyway, Corina Ozon m-a cucerit încă de la „Zilele amanților” și multele zâmbete și porții de râs pe care mi le-a oferit, au acoperit minusurile pe care le-aș putea găsi acestor cărți. Ca o comparație, mi-a plăcut mai mult primul volum, parcă a avut mai multă ironie și mai multe situații tragice, dar comice. Nici al doilea nu m-a dezamăgit. M-am bucurat de timpul pe care l-am petrecut citindu-l și am trăit aceeași nehotărâre: să râd pentru că prostia poate fi amuzantă sau să plâng pentru că ea este reală?!

Comentarii